döden

döden

"Döden är det vackraste som finns, därför har vi sparat det till sist."
Det kom jag på för länge sen. Behöver bara påminna mig lite om det ibland.
Min farmor är väldigt sjuk. Fast det känns inte så. Hon känns så långt borta. Hon kommer dö snart antagligen, av cancer. Men jag känner mig ändå nöjd med det jag har gjort av min tid med henne. Jag har utnyttjat den så jag tyckt det blivit värdefull tid.

För ca ett år sedan dog denna koltrast på asfalten vid en busshållplats, mellan polisstationen och sporthallen i motala. De flesta gick förbi och äcklades. Men är det rätt att äcklas av något som är dött? Är det rätt att äcklas av det mest naturliga i livet, det enda som är säkert här i livet? Är det rätt att äcklas av något som har kommit till en bättre plats?
Är vi avundsjuka?

Diggar mina lärare iaf. Idag hade vi Klas. Som inte är en gammal stofil. Han hade varit på kulturhuset på vokalfestival. Så snacka han om det ganska länge på lektionen, om varför inte det var en rit. Och sen börja han prata om bra dokumentär han sett igår, om krigsmakten och hollywood. Och så har han bra åsikter om saker och ting.

På fredag kommer syr + karln upp :D . mkt trefligt. då ska vi antagligen ut o shoppa. och det tycker jag är kul om jag fått mina pengar då. Men det tror jag iaf, borde iaf ha fått. Vill köpa massa svarta fotopapper och lim, och kanske en silverpenna, så jag kan fixa fint foroalbum m alla bilder jag fick.

och på onsdag blev jag hembjuden på middag hos wolgers.

Jag är sugen på Johnny Cash, men ja. lite svårt att få tag på just nu. Får engagera mig nångång, be syr  fica med sig. Johnny Cash är nostalgi o ger minnen av fester m hårdrockare, lr vad dem nu ville kalla sig. Och minnet av när jag "slog" en person för andra gången i mitt liv. Va ju bara en lavett, töntigt värre. Men annars gör det ju så ont på den andre :P. Och den andre hade inte direkt gjort nåt så...
Har ju inte sett filmen än, dumma mig. Vill vill. Får dra hem till mor o far o kolla på den. Dem saknade mig visst lite :)
"Because your mine, I walk the line."

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
månadens eloge: (är ju inte så långt kvar på månade så :P)
till random junkie som övertalade mig. det vare ett jävlans tjat, men det gick! Bara för att jag inte vill visa mig feg ^^......och Ok, att det kanske skulle va lite trevligt också :P