livets skola

I dagens lektion av livet har jag lärt mig:

I östergötland är man ungdom tills man fyllt 26 år, däremot är du bara ungdom tills du fyllt 20 i stockholm. Vilket kan leda till fattigdom! En annan sak som leder till fattigdom är att inte kunna ljuga!
Man sitter på tåget till skolan som vanligt så kommer det plösligt 3 st SL män och vill se färdbevis. Eftersom jag är en fattig/snål student så köper jag ungdomskort, fast man egentligen inte får göra det eftersom jag nu är 20. I vilket fall som helst så får den ena SL karln kolla på mitt månadskort. Varpå han frågar efter min ålder och jag svarar fort att jag är 20. Alldeles för ärligt. Han vill kolla på mitt legg o konstaterar att jag faktiskt är 20. Och han började förklara att jag inte alls fick åka på mitt kort, så mitt kort rykte och jag fick skriva på min böter på 1 200 kr. När jag egentligen bara kunde typ sagt att jag glömt legget och eventuellt skrivet vems namn som helst på dne där bötern. Men jag kan verkligen inte sånt. Eller annat alternativ (annas) var att leka döv o stum, eller leka blond och sen skrika så fort han pratade med mig eller helt enkelt ignorera honom. Eller bita honom i foten (just det alternativet skulle nog gett störst effekt). Även fast jag just fått böter så var jag så glad så, Anna fick mig att få fnitteranfall mest sen.
Sammanfattning: Lär dig ljuga så blir du rikare!

image25
(gammal tavla av mig)

En annan sak som jag kommit fram till idag är att min karl ska vara råsocker, inte en sukett :P
Jag har en toksöt stalker i min skola, men han är antagligen typ 17, vilket känns lite för ungt för mig, rena lammköttet liksom. I vilket fall som helst så är han ändå väldigt söt, han ser ut som ett litet troll med sitt stora rufsiga mörka hår. Så han blir som en sukett, väääldigt söt av sig, men inget för mig. Dock som ett ögongodis (sukettliknelsen kanske inte riktigt passar i den där biten men...). Jag vill då hellre ha ett råsocker, en mer ordentlig karl som inte behöver vara lika söt, men som skulle passa mig bättre.

I mitt liv så ska det nu bli 4 veckors praktik på slottsträdgården Ulriksdal. Ska bli roligt att komma till en plantskola med nya mer proffesionella ögon. har tidigare sommarjobbat på Obmergs plantskola i 4 år och en säsong på Bergianska Botaniska trädgården. Men då var det "bara" blommor och växter. Nu kommer jag se lignoser, bienner, anueller. Med andra ord med helt nya ögon. Det känns som det kommer bli väldigt lärorikt. Men jag kommer sakna min klass väldigt mycket faktiskt. Men de jag skulle sakna mest har jag ändå kontakt med på andra sätt än bara skolan. Så jag ska nog klara mig ^^

Ajuste, var på min livs första hockey match igår. Och kom fram till: Om du vill mörda små barn, bli maskot!

På tal om mord och så. Om du vågar: http://www.quieroverunfantasma.com/eng/
Tryck på Open video och titta på sidan sen när videon slutat.

Mala mö!
#1 - - Anna (eller Potatisbullen som en del kallar mig):

Detta måste vara ett av dina bästa inlägg (med tanke på hur fånigt du fick mig att le under tiden jag läste det)! :) Du är så bra och jag kommer att sakna dig mucho i fyra långa veckor nu!