ett år senare

image16

Var ungefär ett år jag skrev sist. sen dess har detta hänt:

*jag har pluggat ett år på universitetet, religionshistoria
*Träffade Niklas i mars, blev ihop. va ihop 9 månader..sen gjorde jag slut
*Jobbat en säsong på Bergianska Botaniska trädgården, anledningen till att jag fick jobbet var för att jag sommarjobbat 4 år på Ombergs plantskola
*skrattat åt att min faster i Skåne som trodde att jag inte hade nå liv och ville att jag skulle arbeta som hembiträde hos henne
*har en syster som faktiskt kärat ner sig på riktigt (visar att det kanske även finns hopp för mig att bli kär på allvar)
*legat m karl med längre dreads än mig
*legat m annan karl jag inte borde legat med. även om problemet inte riktigt låg på min sida, utan hans.
*legat m karl med kortare dreads än mig
*träffade patrik 4.feb (premiären för Alien vs. Predator 2) var ihop ca månad, sen gjorde jag slut.
*blivit pussad på varje kind av svart kille som ville att han skulle få följa m mig hem och "bara lyssna på reggea". när jag satt o vänta på tunnelbanan på slussen
*piercat mig: läppen, näsa,*host* bröst *host*
*gjort en ny tatuering: Lee på högra handleden, m en fjäder o 3 st stjärnor
*blivit antastad
*blivit förfölj ute i skogen när jag var ute och sprang
*köpt för mkt saker, bl.a samlargubbar och filmer
*inrett rummet och badrummet ett antal gånger
*börjat måla en väggmålning i vårat gemensamma kök i korridoren
*Just börjat utbilda mig till trädgårdsmästare :D
*användt kjol självmant
*fått och träffat massa ny släkt, (fastrar mest)
*dykt i vättern o havet
*dykt mitt djupaste dyk på 34,4 m
*sprungit ute i storm med far och fotat
*sett carl-einar häckner live 2 gånger
*balanserat 18 m upp i luften på en lina (höghöjdsbana)
*varit på Pride festivalen för första gången
*träffat nytt folk
*ölat
*druckit riktig ren absinthe (fast spydde upp det :P)
*varit på bandit fest
*varit på sci-fi mässa (köpte samlargubbar och en katana :D)
*varit på ulriksdals flower show (nya arrangörer, resulterade i urusel flower show)
*umgåtts m gamla folk
*sett Caspar vara med och vinna improvisations teatern
*blivit tjatad ytterligare på att jag ska bli Hugos bullfru (jag bakar bullar o gott och får betalt i sex) även fast han har flickvän!
*kollat massa film o läst massa böcker
*förlorat en farmor (alla hjärtans dag-08)
*funderat och tänkt för mkt
*varit ledsen för att jag ofta gör folk ledsna
*kommit fram till:
att jag så väldigt gärna skulle vilja bli kär. så att jag ibland får mig själv att tro att jag är det. men sen när det går ett tag kommer jag på att jag inte kan låtsas längre. vilket resulterar i att folk runtomkring mig blir ledsna.
 fast ibland undrar jag om det kanske även kan ligga i att jag har svårt för att visa känslor. jag kanske är kär men inte vet hur det ska kännas?
*saknat min familj
*saknat djur
*saknat nån
*saknat ensamhet
*saknat orörd natur
*men även varit väldigt lycklig och glad

just nu: känns allt ganska bra faktiskt :)
#1 - - Anläggar-Anna:

Mig gör du glad i alla fall, tack för det! :)