småsakerna

småsaker i livet jag kan bli glad över:

* En kostymklädd och prydlig man på t-banan har en av sina sockor utochin
* Människor som frågar om man vill ha hjälp
* Människor som ler/ ser glada ut
* Arbetskamrat som spontant delar ut kylskåps-poesi-magneter
* - Och som berättar att han även sätter upp dem på lite random lyktstolpar ^^
* Kompisens pojkvän som hux flux står på händerna
* När person i korridoren har städat köket ordentligt
* När jag vågar prata engelska utan att fundera så mycket över att jag kanske inte är så bra på det egentligen (även fast jag väl typ e normal bra på det)
* Polare som spontan bjuder mig på middagar (även hemma hos föräldrarna o det e dem som gör maten)
* När pendeltåget blir tvingad att åka förbi kungsängen utan att stanna för det är spårfel. Så alla som skulle gått av där får gå av en station senare. (dem eller deras chefer blev antagligen inte lika roade)
* Människor som vågar bjuda till utan att känna en ordentligt
* Att wij´s trädgård ger A o mig gratis boende i en månad bara för att vi e sötast o snyggast!
* Att min passionsblomma är sjukt hög, och måste bindas upp (eftersom den nu växer på min avokadoplanta)....(= Kim har gröna fingrar faktiskt ^^)
* När folk berömmer mig för mina bakverk
* När H försöker entreget övertala mig att följa med på äventyr ikväll, bara för att han tycker det e trevligt att vara med mig...(o för att han vill ha mig som bullfru, vilket han fortfarande inte släppt tanken på, efter 2,5 år)

* När man ser att det finns godhet i människor som de kan dela med sig utan att förvänta sig något tillbaka*


Papaver på landet