sex

Jag är van att bli förd. När man sen blir tillsagd att det är jag som ska fixa allt. då blir jag helt ställd. Eller, inte fixa allt, utan egentligen bara nåt så enkelt att tala om vad jag vill, så får jag det. Men Gud så svårt det är när man inte är van vid det. Och egentligen är det ju sjukt att det ska vara så svårt. När det handlar om vad som helst annat har jag aboslut inge problem att säga vad jag tycker och vill. Men det är väl lite det som gör det spännande med sex. Man blir som en annan person, när man väl är där, avklädd och samtidigt alldeles naken, blottad. Man har en tendens att gömma sig i sina kläder och yttre attributer. Man är så van vid dem, så när man väl är utan dem. Känner man sig lite vilse.
Att se på en människa och utifrån det veta hur den personen är i sängen, är ganska omöjligt. En tjej som har lack och läder kläder, kanske bara gömmer sig bakom dem. För när hon väl är utan kläder, vem är hon då? Då förmedlar hon inte längre utifrån sina kläder vem hon är, utan måste berätta det. Vilket är mycket svårare.
Utan kläder, och sådär efter sex, när håret inte är precis rätt vinkel o sminket inte sitter där det ska. Det är kanske just då, som man är som mest sig själv. Utan något att gömma sig bakom.