en månad kvar till julafton!

Idag är det exakt en månad kvar tills man får öppna presenter, käka god mat och va sociala med nära och kära! (Nåt som Anna tjatat ganska flitigt om :P )
På måndagar börjar vi vid 12 i skolan. så jag skulle dra in till stan och träffa Niklas på jobbet för att få mina gamla presenter. Bara det att när jag väl kommer dit så hade han inte med sig dem! han looovade att han skulle ta med dem! dumma karl, så fick jag inte ens en choklad strut med apelsin tryfflar i... Fick iof en ganska fin, blå akademibokhandel penna. Och lärde mig white man, black man & Batman handslagen :P
I ren depseration så traskade jag iaf förbi NK julskyltning. Och har ju inte hunnit bo i sthlm så värst länge, typ 2 år. Och tror inte jag såg julskyltningen förra året, eller så kom jag bara inte ihåg den.
Skyltningen bestod iaf av sex stora paket, ett i varje fönster:




Sådär värst barnvänliga vet jag inte. O andra sidan kan saker som ser farliga ut,
va jätte snälla. Som mig tex! :D
Så är ju bra att dem lär sig det ^^

PÅ varje paket fanns även ett rim:





massa små söta saker som man hittade i fönstret





o sen till trädsakerna

som sköldpaddan har ordning på

Flickan ville vinka lite ^^
Det ville jag ockås, men man är ju tydligen vuxen nu
Och då anses det inte sunt att göra det, sådär själv, mitt i stockholm.






Och en stålprins, det kanske är en sån som behövs
för att bända mitt stenhjärt!


fast han hade redan en prinsessa....
fast det brukar ju inte hindra mig ;P


de producerade glittrande stjärnor på rullband. Och en och annan råtta visst.




färgprakt så det förslår




fina tallrikar på fin färg ^^


o lite dalmatiner i julgrans-kaffekoppen

SEN! skulle jag till pendeln för att bege mig till skolan minnsann!
Och hitta alldeles frusen duva vid NK varmkorven


Väl i skolan blir vi en modig skara på hela 6 pers!
Och vi ska ut i snöyret för att göra en trädplan!
Ut i detta:

Fast det innebär ju att man kan ha snöbollskrig! :D
Innebär dock också att det går mindre bra att skriva då allt
bara blir blött o helt oanvändbart

Fredrik o jag hade foto-chicken race!



Den tappra skalan halvt insnöade


Man blir alldeles glögg o pepparkaks sugen iaf.. Eller ja, choklad funkar fint mä.
hmm..ska jag baka chokladbollar igen kanske..njää..kanske får räcka nu :P

Citat från film om säbyholm från ca 50-talet
*De passar tiderna lika väl som SJ*