off

Första dagen på praktiken har gjort mig lite off. Jag hade förväntat mig att få åka med L och göra anläggningsprojekt för olika privat kunder. Men i själva verket var det bara så att vi skulle anlägga en liten mur på norrbys trädgård, det var väl så mkt anläggning det skulle bli. eventuellt snickar ihop en sarg, men tycker inte det är anläggning riktigt.
Så jag e lite besviken..o andra sidan ska vi vara på deras sinnernas trädgård vid trollbäckens centrum lite. Och det är ju såklart spännande, frågan är hur mkt vi väl kommer vara där. Annars känns det som det kanske mest kommer bli trädgårdsbutik och odlings uppgifter. Dagen idag bestod av att flytta runt barrväxter för L skulle såga ner ett träd (som jag inte fick vara med på). Sen krukade vi carex o nån marktäckare. Sen var dagen slut.
Det är iof skönt, börjar vid 10 o slutar 17 (efter att man tagit ut våran självstudietimma) Och kommer vara ledig fr lördag till fredag. så kommer jag jobba lite helg istället. O andra sidan skiter jag fullständigt hur lite jag behöver jobba om jag inte tycker om stället /förväntade mig något jag inte fick. O ena sidan har jag bara varit där en dag än så länge. Och självklart behövs lite röjning om man ska anlägga en mur. Men det är inte sånhär röjning jag vill ha!

De har annars väldigt fint, fina inredningsgrejjer liksom. och 50% rabatt på nästan allt nu eftersom de ska stänga snart och bygga om. Funderar om jag ska köpa ett gråpäron och släpa ner till landet. bara 145kr!


John Blund liknande tomte


en cool Rhus Thyfina (rönnsumak) sortnamn ngt med Tiger


Fin cementplatta, som går att göra lätt själv om man bara har en såndär snygg gummi dörrmatta.
Om man har den nära grus kommer det fort bli massa grus i nersänkningarna,
funderar om det skulle vara coolt att t.ex fylla det med blå sand.


Dessa bilder är tagna med mobilen. Och det är vid foton som dessa som jag uppskattar min riktiga kamera, den återger färgerna på ett mycket bättre sätt och ger mer djup och liv i bilden.
Måste nog ta kort och jämföra kvaliten på bilderna. skulle vara intressant.

Annars satt jag igår och klistrade på en färgglad servett på en fruktkompott konserburk. Resultatet ser just nu ut såhär:

(tagen m kameran)


(tagen m mobilen)
haha..skit då. Mobilbilden blev bättre bara för att den blev mörkare. Ja, men att ta kort på blommor som ofta är ute i lite mer komplicerat ljus så är ju kameran överlägsen. Och om man skulle kolla närmre så är ju kameran bättre också.
Hmm, får jämföra några andra bilder :P


"V - kärleksmums, vad är det?
K - det är typ chokladrutor....chokladsmet med chokladsmetigare smet på...o cocos på.....typ
V - jaha, det som står och fryser i frysen?
K - haha..ja, fast har en röd matlåda i kylen där dem inte fryser lika mkt i. som väntar på att bli uppätna!
V - de riskerar att dö senare ikväll  "
(den där konversationen gjorde min dag tror jag.)
På ett mystiskt sätt så har min dag blivit dålig på ett passivt sätt, genom mig själv, genom mina tankar. Av den anledningen att jag känner mig lurad.
Kanske ska baka lite knäckebröd. o fråga grannen om jag får låna en kavel. Om de vågar låna ut en till mig.
Fast ska nog ringa till ewa först, mamse mamsen

"Den som spikar på Julafton har allvarliga problem"
"Morgondagen inställd på grund av bristande intresse"
#1 - - Aaah:

Hörru, Kimsi, ett alternativ är ju att byta praktikplats... konstigare saker har hänt än så! :)

#2 - - Anonym:

hej