vackra ting

Igår så kom käre mor och far upp och kidnappa mig vid jakobsberg.
Så fick jag ut till barkaby för att köpa arbetsbyxor,
det blivo ett par svarta och ett par röda.
Bara 169 kr styck! Underbart!
Efter det blev det färd ut till skärgården till kusinerna
för att förtära mat och efterrätt i gott sällskap.
Sen så åkte vi in till stan nästa dag.
Lasse tog bilen ut till diverse saker,
medan Ewa och jag yrade omkring på saker och ting.
Första anhalten var gamla stan. Där denna söta var:
hur fin som helst :D ser så somrig ut!

Innan vi åkte från gamla stan hade jag funderat klart,
halva priset på tjock silverlänk kan inte avstås.

(vad rynkig man ser ut när man tar kort på händerna sådär :P)
Det var alltså den tjockare som jag köpte, tung och fin.
Eventuellt inte alls bra om man ska va trädgårdsmästare
och slänga med händerna mkt men...

Sen var vi på finaste Årstiderna såklart
Ewas älsklings affär, och jag håller nog med henne

Sjukligt fullproppat med allt möjligt, mkt Shabby chic.
Allt från gamla rostiga skyltar till växter, betongkrukor och
vackra parasoll och vackra gamla fönster.

Och eftersom jag samlar på tekannor kunde jag inte låta bli:

visst är den fiiiiin ^^
tycker om att den ser lite lägre ut, ser ut som
en ande-i-lampa-tekanna...

Sen drog vi till Liljevals, vårutställningen
Tyvärr lite besvikelse. Men en del saker var roliga
































en toalett invirad i rosa garn.. Eller en gudomligt fin docka som bara, ja :) (påminde om vildvittror med fötterna)


lite av en favorit, titel:
"Jag vill icke bliva stur"
Flickan som bor i mitt drömhus iaf ^^

Och gudomligt duktiga folk som kan sin trädådring

blyerts kan göra en herrans massa vackert