Sommarjobbet

JA, så har sommarlovet börjat vilket bara innebär att man jobbar. Det är jobbigare att ha sommarlov än att gå i skolan. Det rimmar dåligt :P

Det är iaf trevligt på jobbet (Ulriksdals slottsträdgård, aka handelsträdgården). Kunder som frågar skumma saker som jag ibland inte har den blekaste om. DÅ får man springa o slå upp i bok eller putta vidare dem till någon annan av kollegorna. Eller så säger man lite på höft som låter bra, typ "Ja, oja den där trivs utmärkt i fuktiga lägen" Varpå man sen springer o kollar upp i bok eller på skylten o ser om man ljög alldeles för mkt. Vilket man oftast Inte brukar ha gjort ändå :)
Så har jag tom fått en egen stråhatt, som såklart är alldeles för liten ovanpå mina dreads..men den hjälper lite mot den värsta solstingen ändå. Även fast jag ser ut som värsta flummet i den. Sen har jag även fått ha personaltelefon ganska mkt så jag kan ringa till folk, o folk till mig :D *känner mig viktig*

Ska bara försöka prata lite mer med folket som är vid kassan bla o så. Inte bara med dem jag jobbar i uteträdgården med. Fast lite svårt. Man är alltid med dem och så. Bara det att alla i uteträdgården är alla över 37 typ. (jag kanske ska va tyst om sånt iof, m tanke på A´s SNART 34 år ;P) Men ändå. inne i butiken är dem runt 25. Karln där är nog lagom ålder också *ser oskyldig ut* Karln som är väldigt fin i sin stråhatt.

Och har kommit på att jag väldigt gärna skulle vilja ha en karl som luktar citronmeliss, blir aldeles pirrig i magen när jag känner den doften ^^


På Torsdag är det Rosen dag, då kommer vi ha lite fina erbjudande på
utvalda rosor ur sortimentet. Kom o fynda!



Några av pionerna blommar nu också


Vi har även en söt växt i ampel som heter
Gråspräcklus Cattus


Och för att pigga upp stämningen igår så trixa Jessica
 lite medan hon vattnade

Det piggade upp väldigt mycket faktiskt.
Ett litet hjärta i vardagen piggar alltid upp!
(nån som vill ge mig en liten plats i sitt hjärta kanske?)

Eventuellt kanske, kanske så kan man få finbesök från vykortsmannen från norr
Fast det är att gå händelse anings i förväg.
o om han skulle komma skulle jag va mucho nervös för att träffa honom
fast självklart skulle jag träffa han
om han går med på det ^^
#1 - - Kastanja:

Du har ju för fasiken en hel kammare i mitt hjärta iaf! ;) Och vi ser fram emot att höra mer om det eventuella mötet med vykortsmannen! (Ska tipsa honom om citronmeliss om han inte redan läser din blogg.)