Vår!

Det är sol ute! :D fast bara ibland o det va bara 2 plusgrader. Annars skulle jag dragit ner till bryggan för att ha lite plugg-picknick, men men.

Växterna känner verkligen av vårsolen iaf.
Jag köpte en liiiiiten passionsblomme plugg på plantagen för ca 1,5 år sen. För ynka 10kr.
När jag haft den i typ månad eller så såg den ut såhär


den va inte högre än så, ca 7 st blad ^^
Jag har väntat på att den ska börja blomma nångång
men tänkte att det kanske tar ngr år
eller att den måste stå sjukligt soligt
Men, även fast den nu står i norr läge
så tyckte den att det var läge att blomma nu ^^
När jag precis hade kommit hem efter en hård dags motorsågande:

visst är den fin :D
Och så är det en till blomknopp till vänster där ^^

Men de är inte uppe så länge, den har redan börjat dra ihop sig
Just nu ser den ut såhär.
Och jag blir så imponerad över hur alla kronblad, ståndarna
och spröna får plats i en så pass liten knopp ändå.
*Magiskt* ^^

trångt men mysigt

Jag ska försöka ta sticklingar på den som jag kan skänka sen
men det går sådär med det just nu.

Och för ca en vecka sedan sådde jag massa fröer jag fått från Impecta
Och redan har Dahlia fröerna kommit upp :D
Sen har det kommit upp hjärtblad från både chilin (fick av Fredrik)
och honungsmelonen:

man blir så sjukt glad av att se sina små plantor komma i liv
#1 - - syster:

oooooh shit vad avis jag blir på den blomman! måste vara världens finaste blommor ju! :)