Alnarp

I Onsdags drog jag ner till Malmö tillsammans med Åsa. Fick åka tåg i ca 4,5 h. Men det gick ganska fort när man hade nån att prata med och skulle äta mat och lite så. Väl framme blev vi mötta av Åsas mamma. Sen åkte vi hem till Åsas far och dumpade packningen, in till stan igen, åt på Gökboet, sen blev det Malmö sightseeing fast med båt.

Ragnar, Åsas far hade en katt vid namn Filip

som tyckte om äppelskrutt

Att åka rundan med båt va väldigt mysigt
Väldigt mkt låga broar att åka under, närmare bestämt 21 st
Och vackra träd utmed nästan hela kanalen



Och självklart lite Turning torso


OCh i hyran på TT så ingår fönstertvättning också

då får man hänga sådär..och ja, han var väl på 19:e våningen bara.

Huvudanledningen till att jag åkte ner var ju Alnarp dock.
Deras rehabiliteringsträdgård.




Som hade många små rum och saker att vila ögonen på.


dem är ju så vackra de små perukerna


små sittplatser är viktigt


och Hostor i överflöd




och självklart massa fina blomsters


sen finns ju blommorna som är lite mer håriga
och ser mer ut som..mja, jag vet inte.


OCh fortfarande besatt av Dahlior


spindlarna va tydligen också besatta




sen hade dem hux flux en spermie mitt i ängsmarken


och två bröst också. eller ett par bröst kanske man säger

Sen va det slut på Alnarp, fast efter lite lunchande i deras matsal.
Drog vidare till Torup
där vi började med fika bland änderna


Där det finns en fin renässans borg

och vackra kastanjer

Borgen ägdes dock av privatperson så man fick inte gå så nära


Och fick även se en livs levande Metasequoia

väldigt vacker stam, och barren va ganska breda och hade lite bladkänsla

Till sist var vi på stan lite och hittade affären Bad reputation
eller Wild at heart som den hette förut.


eller sista var iof att jag var i Pildammsparken och lyckades bli halvt kidnappad
av en 30 årig karl som egentligen skulle ragag på mig åt sin polare
som va 33 år fast som inte var där.
Eller han hade det som ursäkt iaf för att prata med mig.
Fast sen via sms så va det karl från parken som ville fria till mig....