sociala dagen

Idag har jag varit sjukt social, mucho trevligt.
Började med lunch med Zazkia på Café fotöljen,
där "servitrisen" va högst trevlig mot oss
När jag stod och vänta vid slussen på Zazkia så passa jag på att köpa åkremsa.
Och när jag sa till pressbyråsnubben "en vuxenremsa tack" svara han
"är du verkligen säker på att du är vuxen? höhö.
Har du frågat mamma och pappa på senaste tiden om det?..
*efter ett tags tystnad tillägger han:
eller förresten bara frågat mamma blir det väl, pappor vet aldrig nåt om en"..
började fundera då om jag kanske borde va kvar och ha agera psykolog åt honom


Sen träffade jag upp Rebecka vid Åhlens
för att dra till Nationalmuseet.
(Även fast vi åkte lite fel först men..)
Fick gå in två st gratis där tackvare att jag
får deras nyhetsbrev.
Utställningen som öppnade idag hette
"Skimrande silver"
Där de bla hade dukat ett elva meter långt bord


Med massor av balla silverföremål och annat passande till bordet



och så hitta vi lite andra saker..som mja, kunde användas till lite valfritt


Det var en massa tanter som började prata med oss när vi gick där och spankulera iaf,
väldigt trevligt att dem vågar prata med oss farliga.

Sen hitta vi den här mannen som tydligt står och sms:ar mitt i olympiaden
(hans mobil har råkat bli bortslarvad i all flytt dock..)


Sen skulle vi hänga/plugga/teckna/fika nånstans
så yra omkring och hamnade tillslut på Stories på kulturhuset
Så satt och käka mat, prata kärlek och drack mängder med te.
Och när gubbarna bredvid oss såg min teckning
försökte ena övertala mig att söka in till konstfack.
Sen efter lite timmar så trilla det in lite äldre damer bla
och även lite yngre och alla möjliga åldrar som började dra upp broderier.
Då va kl 18 och brodericafét började.
Så då va det massa sjukt trevliga människor där också.
Så blev man massa pepp på att brodera alldeles mkt mer än vad man gör nu.
Man kan ju tex pimpa upp sina arbetsbyxor med fina blommor!

Så va det en kvinna där som hade en fotoblogg som fotade mitt hår, inte varje dag!

Fast egentligen ska jag inte alls skriva blogg nu, måste teckna!
Present till kusinen som jag ska va barnvakt åt imorn och baka tårta tillsammans med.
Så ja, trevlig dag helt enkelt.
Energiknippe!
#1 - - Pysselfarmor:

Visst är det trevligt på Stories...och ditt broderi var så fint...liksom ditt häftigt. Har hastigt tittat över bilderna jag tog (utan blixt)...får se om det är någon som jag tycker duger.

Annars får du ställa upp igen ;-)

Jag ska ha en bra bild på ditt läckra hår. Kommer tyvärr inte på ett par gånger, ska gå en kurs.

Kollade du in kurserna vid Slöjdhuset?

Ha det jätteskönt och trevligt i helgen

#2 - - Pysselfarmor:

skriver ibland så himla fort och läser inte heller innan jag skickar/klickar iväg allt...jiddrans.



det ska vara



liksom ditt häftiga hår!

#3 - - Pysselfarmor:

Nu har jag farit runt här hos dig som ett "jehu" ;-)



och hittade fram till din mamma som gör så otroligt fina saker. Har skrivit i hennes gästbok att jag tipsar om hennes vackra alster....ber henne höra av sig och smälla mig på fingrarna om hon inte vill det. Jag har ju ändå 3000 besökare per månad så kanske någon vill köpa nå't t.ex. de där väskorna är unika i det materialet. Har sett böcker om sådant, men ännu inte testat. Tänkt bara att det måste vara tungt att jobba i slang. Nu ska jag titta om någon av hårbilderna duger till detta tips

;-) ska bli introt liksom...kramen

#4 - - Kim Lee:

Tackar tackar. :D

Ja, tittade på en del av deras kurser, känns som det va rätt många som jag nog skulle vilja gå faktiskt.

Får se till att ta tag i det och skriva ner när dem är så man lättare kan ha koll på vilka man ska gå på.



Min mamma hälsar att det var väldigt trevligt att du länkade till hennes sida iaf, så det var lugnt.



Ja, men vi kanske ses på nån brodericafé längre fram i tiden då!

Blev väldigt inspirerad av alla där och ska försöka mig på att brodera lite på min jobb-munkjacka. Kan bli hur fint som helst om jag kommer på snitsen bara :P



kram