Kallhäll 20 kvm

Ja, måste ju erkänna att Borkas lägenhet kanske inte va den
mest upplyftande när jag flyttade in.
Konstant nerdragna persienner, alla kläder på golvet,
ca 50 pantburkar utspridda överallt,
och ja, allmänt tråkigt.
Så då jävlar lekte jag städtant, vilket jag älskar.
Vi fick ihop 2 svarta soppsäckar med bara pantbrukar,
och 3 soppsäckar med massa skräp
(gamla klistriga arbetsbyxor som inte gick att använda,
omaka strumpor, gamla matpåsar/lådor, kuvert, snus o dyl)
Och måste erkänna att det är väldigt synd att det inte finns nå foton
från hur det såg ut då. För det har blivit en rejäl skillnad
sen jag flyttade in här.
Vi gjorde även en storstädning i källarrummet som såg likadant ut
och fick ihop 2 soppsäckar med smutskläder
(och han klaga på att han inte hade så mkt kläder...)
och 3 säckar med skräp där också.
I lägenheten bestämde vi oss iaf för att måla om.
(eller jag lät fantasin skena iväg en vecka när jag va sjuk o satt hemma
och planera in i minsta detalj hur man skulle kunna måla om o inreda schyst.
Varpå jag visade idéerna för Borka som frågade
"Jaha, när vill du börja då?")
Temat är kinesiskt med färgerna vitt, svart och rött
Eftersom de är färger båda tycker om väldigt mycket,
och eftersom Borka pluggat kinesiska och bott i Kina ett tag
så tyckte jag det passade bra.
Vyn från sängen ut mot hallen o köket:
före
efter:
Målade kaklet i köket, målat alla hyllor svarta, bänkskivan till vänster blev svart,
bättre förvaring för kastruller/stekpannor, mitt skrivbord till höger.
Är väl det i stort som hänt, sen massa småfix o omflyttande såklart.
Hallen:
före o efter
Målat väggarna och så fixade jag en fonsvägg på Photoshop
som jag skickade efter som affischer, två stycken
som jag satte ihop.
Och min kina-taklampa
På andra sidan hallen.
Målat väggarna även här såklart
Och hittade LACK-hyllorna på IKEA som passade utmärkt
den röda LACK på väggen va på rea för den skulle utgå.
Och så själva rummet
före:
och efter:
Fått en större säng, bytt soffa, målat väggarna vita(-re),
ny platt-tv, ny större ugn (den ovanför micron)
och städat o trixat lite allmänt.
Och sist Toan:
Målat en kakel-ord, bytt matta, fått in förvaring
och satt upp pin-uppor uppe vid taket
Japp, nu ska jag bara förvandla källarrummet till litet pysselrum
kombinerat med massa förvaring.
#1 - - Pysselfarmor:

Supersnyggt! då förstår jag varför du varit osynlig...vi saknar dig ;-)

#2 - - Kastanja:

Du har fått ihop det riktigt snyggt (men jag hade så klart inte trott något annat heller)! :)

#3 - - kim lee:

Pysselfarmor: jaaa, känner mig rätt dum som inte kommit till några mer brodericafeer. Men ja, har blivit rätt mkt här hemma hos karln, så blir det så himla mycket lägre att ta sig nånstans härifrån.



Kastanja: Haha,, tackar tackar, så bra iaf ^^