Trädgårdsmässan

I Torsdags var jag på trädgårdsmässan som så många andra. Även om det är mysigt att gå på mässor så blev jag inte överdrivet exalterad över nåt på mässan. Det har nog dels att göra med att jag jobbar på världens bästa jobb, dels att man känner igen de flesta sakerna för att trädgårdstrenderna har stått stilla lite nu ett tag tycker jag. Men som sagt, man hittar ju alltid nåt som fastnar på hjärnan.
 
Skillebyholm hade gjort ett grönsakstorn i entrén.
 
Och det jag tycker är roligast at titta på är balkongutställningarna, även fast jag typ inte har balkong längre. Detta var juryns vinnare 1 balkong och kök.
 
Min snygga kollega Linda Schillén hade även en balkong där, som vann brons! (hon har företaget Uterummet) Mässans tema var växtkraft och det tycker jag Linda har fångat väldigt bra, det bara sprudlar överallt!
 
Lite fler balkonger
 
 
Den här stack ut med sitt medelhavsinspirerande tema.
 
Hillev från Stocksund Garden hade gjort en väldigt välarbetat balkong som va väldigt mysig. Och kolla lampan, en tekanna! Och ser ni att det står Fat Cat på golvet, tyckte jag va roligt.
 
Annars hade blomsterlandet en väldigt fin och frodig monter, djungligt värre. barnen tyckte det va väldigt roligt att springa omkring där och leka kurragömma, som killen längts ner i högar hörnet.
 
Och en väldigt fin bänk som jag skulle vilja ha hemma, får se om det går att hitta nå schysta grenar och snicka ihop nåt liknande själv, men kan nog va svårt.
 
Trädgårdsmästarens altare-planteringsbordet. :)
 
Lite vårkänslor fick man iaf av mässan, och eftersom jag gick så sent på torsdagen träffade jag tyvärr inte så mycket folk, annars är ju "minglandet" en ganska stor del av mässan. Men det får bli ett mer seriöst minglande nästa år.
0 kommentarer publicerat i Nutid, Växtlighet;
Taggar: Linda schilén, Stocksund garden, blomsterlandet, nordiska trädgårdar 2013, trädgårdsmässan, uterummet