Bergianska

Häromdagen var jag en runda på Bergianska botaniska trädgården efter jobbet. Och jag märker hur längesen det var jag jobbade där, det och att saker växer väldigt fort ibland.
Trolliusar är jag väldigt svag för, dem har sån himla speciell gul färg.
 
Och pioner såklart
 
Och tänk att va en liten insekt och krypa in i hela den där fluffigheten, måste ju va jätte mysigt!
 
 
När jag jobbade på Bergianska så var japanska dammen mitt huvudormåde som jag skulle sköta, vilket således är ett av mina favoritområden i parken
Jag är speciellt svag för den där bron som går över dammen, bron har dock börjat bli lite mörken märkte jag. Men en liknande ska jag bygga nångång i min egen japanska del i trädgården!
Jag tycker om bron för att man kommer så nära vattnet, det är liksom meningen att man ska sitta där med benen dinglandes ner i vattnet.
Den andra bron är också himla fin, med ormbunkar som ramar in.
 
 
Och en snart överblommad pion som påminner om en festklänning dagen efter när håret står på spret, sminket lite överallt och festhumöret inte är på topp längre.