Vårlusta

Idag lyste solen! Eller ja, på morgonen iaf, men det va väldigt mysigt Eftersom Borka aka sambon skulle ut och gräva fram ena bilen vi ska sälja valde jag att springa omkring lite ute. Klippte lite buskar, slängde lite kompost och kollade på mycket jag planterat för att se om det fanns nå liv i det, vilket det fanns i det mesta.
Dock märkte jag också att rådjuren gnagt på lite här och där, bla på min jordslagna vingade benved.
Men dem gör ju ändå rätt snygga snitt, kunde ju sett betydligt värre ut!
 
Och vissa saker (oftast ogräs) börjar få lite fart nu. Nedanför vårat trädäck finns en stenmur med lite jord i, där ska jag ha stenpartiväxter har jag tänkt, och där har redan en sedumsort (lite mer ogräsvariant) tagit fart och tittar ut med sina små röda rosor.
Var ute iaf 3 h och fixa bilen, påta i trädgården och lite allmänt vilket var mysigt, och man frös inte ihjäl!