Balkongen

Vi har både en väldigt fet veranda och en lite mindre balkong tillhörande huset (plus ett trädäck lite längre bort som vi inte använder just nu). Förra året använde vi knappt balkongen på framsidan utan va mest på den stora verandan som är den man kommer till när man ska in i huset.
Men i vintras började jag känna att jag fick nog ta tag i balkongen också, den kan ju inte bara stå där och va tom och oanvänd. Speciellt inte eftersom den ligger i söderläge och är väldigt mysig att sitta på.
 
Jag började med att sätta upp två stycken solsegel från IKEA så att det går att va där ute även om det regnar (nåt jag saknat). Seglena sitter fast i gardinstänger och sen snören som håller fast dem. Jag gjorde så för att jag ska kunna dra bort dem om dem skuggar för mycket. Såhär års skuggar dem dock inget, vilket ju är bra för just nu vill man ju ha så mycket sol som möjligt. Men förhoppsningsvis under högsommaren när det är som varmast så kommer solen så pass högt att mycket av balkongen hamnar i skugga, annars går det inte att va där ute.
 
Via jobbet kunde jag fixa lastpallar också. Jag är väl inte helt förtjust i lastpallar som möblemang eller liknande, men billigt och smidigt är det ju faktiskt...Fast inte speciellt snyggt.
Jag hittade även vårat gamla soffbord som fick agera balkongbord, men eftersom det bara är trä och fanér så fick han sig lite vaxduk på sig för att stå emot lite fukt iaf.
Och lastpallarna skulle bli till soffa hade jag tänkt mig, och hade räknat ut att IKEA hade lite tjockare dynor som passade utmärkt till dessa halvpallar. Och för att motverka fulheten i själva pallarna så hittade jag vävplast även det på IKEA som liknade trä som jag häftade fast på pallarna.
Ja, tyckte det blev betydligt bättre än innan iaf. Annars har jag inte hunnit så långt på balkongen, mest plockat ut lite små saker och krukor som jag tänker mig ska bo där. Sittdelen blev såhär iaf: