Lindhagen

I början av veckan så hade jag min sista del av den fackliga grundutbildningen som jag och en kollega gått. Min sambo jobbar precis bredvid Lindhagen där kursen hålls, så jag har fått skjuts av honom på mornarna. Bara det att kursen börjar inte fören kl 8 och han börjar vid 7. Så då får jag nån timme att fördriva, oftast genom promenad i området. Det är väldigt mycket nybyggen i området och dem har satsat mycket på granit och olika stenmaterial.
Men dem har även en väldigt mysig (och rätt blåsig..) strandpromenad som jag gick längs med igår.
 
Inne bland husen hittade jag även lite vintergrönt gräs. Tror att det är Storfryle - Luzula sylvatica
 
Och eftersom det är denna säsong så är det ju obligatoriskt att visa lite bilder på blommande vårlökar:
Och alltså, den där riddaren på en enhörning som stod mitt i stenarna mot en betongpelare. Vad gjorde han där egentligen, väntade han på sin prinsessa må tro?
Sen hittade jag ett torg med massa citat från Moa Martinssons böcker.
 
0 kommentarer publicerat i Nutid, Växtlighet;
Taggar: enhörning, granit, lindhagen, luzula sylvatica, moa martinsson, riddare, rost, storfryle, strandpromenad