nytt år och nya förväntningar

Ja, 2014 har ju varit igång ett tag nu. Och nu börjar förväntningarna växa inför säsongen, för redan nu är de första fröerna sådda. Och har redan kommit upp tom!
 
Jag sådde för exakt en vecka sen, en jäkla massa saker. Mycket är gamla fröer som jag mest sådde ner för att jag inte hade hjärta att slänga dem om dem fortfarande kan gro.
    
 
Mina Purpurvinda är redan 7cm höga medan Petunian knappt är en mm (dem har så sjukt små frön alltså). Annars är det mesta nedanför jordytan just nu. Men snart så kommer det förhoppningsvis sticka upp små hjärtblad i alla krukor.
 
Annars har jag lyxen att kunna få lite tulpaner via jobbet ibland. Men efter ett tag ger dem också upp, så skulle bara ställa dem på verandan tills jag tog dem till komposten, men så hann det bli frost på dem som va så vackert.
 
#1 - - susanne:

Vilken fin tulpanbild! /Susanne

Svar: tackar :D
kim Lee