gravidledig

Jag är ledig nu, gravidledig tom! Väldigt skönt faktiskt, än så länge. Får väl se när det har gått flera veckor utan att det pluppar ut nån bebis så kanske man börjar tröttna efter ett tag. Det är planerat om fyra veckor iaf, så nånstans mellan två och sex veckor är det störst chans att det händer nåt, men tydligen går förstföderskor väldigt ofta över tiden. Så nånstans i slutet av Juli kanske det händer nåt med lilla Vincent som vill ut i världen.
 
Har varit väldigt skönt väder de senaste dagarna iaf och saker blommar för fullt.
Aklejorna står och visar sina bästa sidor nu, har för mig att detta är sorten 'Nora Barlow'
 
Här har etiketten också försvunnit så är tveksam vilken sort det är, men det är iaf en Papaver av orientale gruppen, och skulle kunna va 'Queen Alexandra', men blev tveksam om vi hade den sorten på jobbet förra året när jag plantera den.

Och alltså vilka färger som naturen sätter ihop! Denna Lewisia är helt konstig tycker jag och antagligen därför jag tycker om den så mycket, nån slags ljusorange med knallrosa nervatud i. Och i vissa vinklar så skimrar den som om den va målad i metallicfärg.
 
 
Till vänster är det en Saxifraga cotyledon 'Southside Seedling' och till höger med den vibrerande färgen en Geranium cinereum 'Purple Pillow'

Jag är ju väldigt förtjust i när gräslöken blommar, eller ja, alla i Allium släktet är fina när dem blommar, så jag är ju väldigt förtjust nu, men tyvärr blir det väl så att jag har gräslök i hela trädgården sen eftersom dem har en tendens att fröså sig som sjutton, men det får det va värt!
 
0 kommentarer publicerat i Min trädgård, Nutid, Växtlighet;
Taggar: Geranium cinereum 'Purple Pillow', Saxifraga cotyledon 'Southside Seedling', akleja, allium, aqulegia, geranium cinereum, gravid, gräslök, lewisia, nora barlow, papaver, queen alexandra, saxifraga, vallmo