Igelkotte

Ja, det är ju en hel del djur som vaknat och spinger omkring både på vägar och i trädgården. När Isedor och jag höll på att påta på framsidan idag så såg jag två taggiga bollar i gräset. Ena låg väldigt still medan den andra vanka omkring och hitta allehanda goda insekter att knapra i sig. Den som låg still hade däckat och låg och toksov i våran soliga slänt medan polaren käka.
 
Va första gången (som jag vet) som Isedor träffa en Igelkott, han visste inte riktigt vad det va men höll sig ändå på behörigt avstånd för att va på den säkra sidan. Han kanske tänkte att det va nån större hybrid av Dexter/ våran skäggagam, och dem ska man va snälla mot vet han.
 
Han som låg och sov märkte inte ens av att Isedor och jag sprang omkring där, han bara låg och ryckte i taggarna från och till.
 
Efter ett tag när jag fota så la sig bara Isedor ner och höll koll på dem istället. Jag tycker om när han är sådär lugn och liksom skiter lite i saker och ting...Vilket ju inte alltid är läget...