Pysseldax

Ja, nu va det dax för lite pyssel igen. Vincent har sovit väldigt bra idag så har hunnit få rätt mycket gjort. Anledningen till att han nog sovit så gott är att han haft svårt att sova de senaste nätterna då han varit så himla snorig så han knappt kan andas. Och hur mycket man än försöker suga ut det så räcker det liksom inte. Så han har sovit ikapp lite idag, asskönt och väldigt triggande för produktiviteten!
 
Ja, vi käkar ju kvarg som tokar här nu när vi ändrat våra matvanor (vi käkar inga kakor, godis eller kolhydrater). Så kvargburkar får vi till övers, som man ju kan spraymåla och måla lite till på, tex med halloweentema:
Frankenstein ala kvargburk

Och så va det ju det där med halloween snart. Och ska ju bygga en life-size Jack Skellington, så idag började jag såga mina pvc rör och satte ihop, och jäklar vad stor han blir! Å andra sidan så tänker jag mig att han är väldigt stor "på riktigt"
5m raka rör och så några vinklar att sätta ihop dem med
 
 Och så där blir han ihopsatt, så ska det till lite skor, kläder och ett huvud såklart.
Hans axelhöjd ligger på ca 165cm nu (längre än mig)
och så tillkommer ju huvudet så han lär nog landa på ca 190cm

Jag har försökt mig på att göra lite äppeljuice också av Jossans äpplen och enligt hennes recept. Har aldrig gjort juice förut så får se om mitt "på känn" går bra och om det blir lika gott som Jossans.
0 kommentarer publicerat i Nutid, Pyssel;
Taggar: frankenstein, halloween, jack skellington, kvarg, pvc-rör, sprayfärg, spraymåla, the nightmare before christmas