Magasin 36

I Höganäs låg en industrilokal dem har gjort om till ett litet köpcenter typ. Ja, alltså det va skitball lokal, men jag är lite sådär att när jag är i "småorter" så vill jag ha design från trakten, lite udda som man får lite ha-begär efter för att påminna sig själv att man varit just där. Själva maaffären va väldigt tilltalande.
Detta Magasin 36 är beläget i lokaler där dem brände gamla Höganäs kärl förut. Och passande nog så säljer dem lite kärl också, och man kunde gå in i ugnarna vilket va ballt.
Men sen måste jag tyvärr tycka att butikerna inte va det jag förväntat mig. Det kändes som jag gick i ett köpcentrum på söder, bara dem hippaste, dyraste barnsakerna och kläderna blandat med dem trendigaste inredningsdetaljerna. Och det finns såklart många detta tilltalar, men tyvärr inte mig. Och den lätta sommarbuffen som serverades för 215kr va inte riktigt så exlusiv som priset sa tyckte jag. Men jag måste ge dem att dem hade väldigt goda brownies som efterrätt.
Och tyvärr missade vi att gå in i baren (garage bar) mittemot där det stod riktigt fina gamla hojjar och bilar och där vi nog kunde dragit till med en fet hamburgetallrik istället för salladsbuffen och den kalla kycklingen.