Slottsträdgården Ulriksdal

 Jag har just nu praktik på ovannämda stället. Med Bosse Rappne som chef (han trädgårdsnissen på äntligen hemma). Han svär faktiskt, ganska mycket! Vilket var lite roligt att man ens reagera på, men det gör han ju liksom aldrig i tv. Han verkade schyst iaf och personalen tyckte om honom för att han dels var väldigt rak. När jag nämde att jag bl.a jobbat på Ombergs plantskola så flinade han och frågade "ja, där är det fart va?". (vilket INTE var en pik på någevis till mig eftersom jag just kommit dit då :P) Men det e roligt att veta att man har jobbat på ett ställe där man får goda referenser ifrån, även om inte chefen säger det så vet folk ändå att man jobbar hårt där. Vilket alltid är en bra merit. En merit som nog inte skulle stå på en svår konstnärs-själs CV. Vilket antagligen beror mest på brist på engagemang...o andra sidan kände jag mig inte så värsta engagerad när jag var 15 och kuta omkring och ställde ut växter. Då är det mer att man känner att det är så man gör. Man slashakar inte omkring när resterande arbetsgruppen kutar omkring som värsta hattifnattor (de kanske mest stod och vajjade iof...dålig liknelse! *tar tillbaks*)
I vilket fall som helst är det väldig trevlig personal på ulriksdal. Och folk som är tatuerade och har skägg tycker vi om, och folk som heter likadant som mig :P

Tror att min stjärtont efter cykling har gått över en minsta bit. Eller så är jag så van nu (efter 6x 25min turer) att jag inte orkar bry mig. Fick förslag att köpa sånnadäringa cykelbyxor med vaddering vid stjärten. Men mja, känns...kanske inte riktigt helt Kim...Jag borde dock köpa cykelhjälp, men sånt kostar pengar, och tid. För att hitta en lagom stor så alla mina dreads får plats kan nog få folk att klia sig i skägget. Njä, riktigt så farligt ska det nog inte vara.
En annan sak jag måste göra (inom en månads tid) är att prova lakrits teét på "jobbet". Det borde vara himlans äckligt, men det måste ju bara smakas :D

Att gå ut i vårat gemensamma kök kan vara riskabelt om det är fotboll på. Höll på att få en hel belgare över mig förut. Det var när sport-kommentatorn lät exalterad och belgaren stod och lagade mat och skulle springa ut snabbt för att se vad som var på gång med den lilla bollen. Inte för att jag nog skulle ha något emot att få den belgaren på mig men...Kan iaf inte sluta le när jag är i köket åt belgarens engagemang i fotboll, när han står o skriker för sig själv framför tv´n åt saker som rör sig på en platt skärm.

image27
#1 - - Hattifnatten:

Det är precis min upplevelse också när jag kutar omkring, att alla står still relativt mig. :)