bada

Idag så badade jag för första gången i år. Var i skolan, och efter att vi hade haft mark och växtliv prov, o efter vi tryckt i oss både, macka, te och glass så promenera vi ner till vattnet. Var skönare i vattnet än jag trodde. Det var dock ganska grumligt i vatten, och mycket alger i som är LIVSFARLIGA...enligt miss potatisbulle iaf ^^
Så var det massa småfisk i vattnet också. Fast egentligen var det en stor haj som bara delat sig till små fiskar för att se ofarlig ut. Men det visste vi, så vi simmade inte in i den stora farliga hajen.
Det tog oss dock säkert en kvart att hitta nå smidigt sätt att komma i vattnet, jag var iaf först *stolt*. Jag hittade en båt som hade badstege, miss P. hoppade dock i från bryggan. Så tog vi liten simtur o sen blev det sola av. Jag solade tom toppless för första gången i hela mitt liv, typ.
Sen skulle vi egentligen haft möte, men sen hade det visst blivit flyttat, så det skedde rum när vi badat. men vi fick ha det mötet efter lunchen istället. Fick pannkakor som efterrätt i skolan iaf till lunchen.
Efter att vi haft mötet skulle vi ta bussen från stora vägen. bara det att vi antagligen kommit lite försent. för det kom ingen buss. När vi väntat i typ halvtimma tyckte vi att vi borde börja gå mot pendelstationen istället. Så vi började gå, vi tänkte att vi iaf kunde gå till nästa busshållplats, som ju bara skulle ligga bakom kröken... :P
Vi tröttnade dock ganska snart på att gå, det var varmt, vi var törstiga och allt möjligt var vi. Så när nästa bil kom så liftade vi istället. Med en finsk man som körde som en biltjuv. Men han var trevlig ändå.
Sen gick vi till vårat stam-ställe, där ägaren försökte gifta bort oss kändes det som. haha, njä, inte riktigt. Men vi var där i typ förrgår. Och han pratade en himlans massa iaf. Och presentera oss för alla som satt och åt mat där mä. Vi skulle idag iaf bara köpa en glass. Han blev glad när vi kom iaf.
Sen satt vi och väntade på tåget och kände oss allmänt matta. På tåget hem fick jag dock lite ögongodis i form av en mustig :D , som även han satt och kolla på mig ganska mycket ^^

Kan tilläggas att under tiden vi gjorde allt, bada, sola, åt lunch, väntade på buss, gick o väntade på tåg så var vi högst fnittriga. Vi fick ont i magarna av allt fnitter. Vi borde få värsta magmucklerna, tycker jag iaf ^^

image49

Miss P. fördriver tiden med att faktiskt Självmant tillåta sig bli fotograferad!
När hon sprider Taraxacum officinale a.k.a maskros med blåsning
Medan vi väntar på das buss.
Och under tiden får se säker 3 scania lastbilar.
Och medan vi offrade både det ena och det andra till skyddshelgonet Dorotea.

puss puss
#1 - - Fröken Potatisbulle:

Nog lät jag mig fotograferas, men HALLÅ, behöver man inte tillåtelse för att lägga in andras nunor i sina bloggar? Tanken är ju att jag ska vara anonym liksom... beskär, beskär, beskär och offra resten till Dorotea! Tack för en i övrigt grymt skojig och händelserik dag! Puss, puss!

#2 - - Anonym:

tihi ^^ jo. men jag antog att du skulle läsa den ganska fort. o att du skulle tvinga mig att ta bort den om du inte ville. Så tyckte jag att man kanske, kanske inte såg värsta tydligt vem det var...

#3 - - Fröken Potatisbulle:

Om du beskär den så att man inte alls ser att det är jag får du ha den kvar... annars tänker jag TVINGA DIG! ;)

#4 - - Fröken Potatisbulle:

Fy fan, vilken läcker bild! Tänk vad mycket viktiga saker du har med i din blogg... som att vi såg Scanior och så!? ;)