Long time


Hade tänkt mig en lugn kristi himmlesfärds helg. Titta på massa film med trevligt folk, äta onyttigt och vila upp mig från konstanta resor upp o ner från landet...
Men icke! istället ringde en stressad Malin och undrade om jag kunde jobba från onsdag till söndag. men eftersom jag gick i skolan i Onsdags fick det bli från Torsdag. Så jobb på Ulriksdals hela helgen blir de istället. Så nu har jag jobbat 2 dagar och har ont i rygg och fötter. Men har lärt mig massor och träffat trevliga kunder. Även om många ska ställa jobbiga frågor så jag måste klia mig i huvudet och smyglyssna på när Jessica eller Mia svarar på frågorna istället.
Igår, första dagen var jag lite feg. Så fort en kund ville fråga nåt ville jag hinna först med att säga att jag bara jobbade extra, att jag inte kunde nåt o att jag inte ens gått färdigt utbildningen. Men idag har jag både gett förslag på klätterväxter, en skuggplantering och diskuterat en perennplantering en bostadsrättförening planerat. Och självklart svarat på vad otaliga saker heter på Latin. Eftersom alla växter står i bokstavsordning...på Latin. Vilket ju såklart oftast inte kunderna har en aning om.

Arne visade mig även den kortaste vägen från pendelstationen till jobbet, vilket ändock tar 25 min att gå. (så kan jag tycka synd om mig själv o säga at jag är tvungen att gå upp vid 5 för att hinna i tid. o sen inte komma hem fören 17.45. Men det är det värt!)
Det är genom en kyrkogård som påminner om vackra nangijala.

Prydnasaplar så det förslår


Clematis `Rebecka´ blommar stort och vackert

De har även mkt vackra rostiga
och allmänt järniga saker

som denna soffa med djurhuvuden som armstöd
och vingar vid fötterna

Det regna nästan hela dagen idag
vilket fick som följd fina vattendroppar
som fastnat mitt i hoppet



Mosippan är så vacker, Speciellt med vatten i

Påvägen hem så hittade jag denna
ekorre liknande Herr Snigel

Det ser verkligen ut som han håller bladet
med framtassarna för att kunna äta bättre =D
Värsta söt mitt i regnet på trottoaren.

Och från i Onsdags när jag köpte plastgräs till balkongen
tillsammasn med Anna
Och höll på att bli meddragen till dans av Indiern :P
Så var vi på Zetas och dreglade lite.

dem hade mkt fint, men som "tur" var hade jag inte alls så mkt pengar.
(Valde mellan EN fin kruktass formad som en lejontass
eller mat till jobbet i en dag...hmm..)