alunrötter

alunrotar eller alunrötter?

Jobbade i helgen iaf, det gick prima. Får dock så sjukt torra händern av att pilla i jorden ju, lite tråkigt.

Iaf så snosade jag såklart i alla slags papperskorgar på jobbet, eller nja. inte papperskorgarna kanske. Men trasiga krukor containern o glashålken o dyl. Hittade iaf 2 roliga saker.


fatet är bara kantstött, inte ens sprickor i det, iaf inte som man ser.
Är 40 cm i diameter och 10 cm djup, så rätt stor.
Är ju liksom bara att måla över där svarta saknas

Sen skar jag mig på glas men hittade:

vi snackar stabilt glas 70 cm hög
kortet tagit med blixt
så ännu snyggare röd färg irl

Sen så hade massa egenodlade alunrotar fått komma ut till salu!

bla den här söta som är alldeles fläckig, ser ut som nån spillt färg på den ^^


o Key Lime Pie


och sötaste Pech

o sen några vanliga sorter, eller nja, men iaf sånna som har mörka blad
Obisian och Licorice blev det mä

Frän övre vänstra hörnet:
Den prickiga, Obsidian
Licorice, Key Lime Pie, Peach

Ewa..VARSEGOD. Alunrötterna är dina!
Typ tidig present kanske..eller bara nåt, kunde inte hålla mig tills 25:e oktober iaf.
Om du kommer på nå bra att göra av den röda "vasen"
så får du den också..
Fatet ska dock bli mitt största fruktfat :)

(Får se om jag kan forsla ner alunarna på nå bra sätt dock
annars kanske nån annan ska ner eller upp eller så.)


Solroserna på frilandet är sjuuukt gigantiska.
Väldigt mkt större än min hand iaf (om det nu säger så mkt :P)
Bredvid solroserna finns majsfält, gick o plockade 3 st majskolvar idag,
va dock inte lättaste o se om dem va mogna eller ej.
Men ikväll blir det äta kolv m Ylva o Mandus o se om det smakar

Puss puss