Intensiv ledig dag

Har varit supereffektiv i 13h kom jag precis på när jag låg helt utslagen i soffan efter maten. Kan ju förklara varför jag är lite mätt, belåten och mör nu.
Gick upp vid 7 när sambon gick till jobbet, satte mig och slösurfa på Pinterest i ca timme och hitta lite mysig trädgårdsinspiration. Men vid 8 fick det va nog, då gick jag ut och packa upp trimmern vi köpt på krauta för 249kr, en eldriven Bosch. Eftersom vi fortfarande inte äger nån gräsklippare så trimmade jag halva baksidan (så långt sladden räckte), vilket väl tog iaf 2,5h. Sen hade jag i uppgift att designa ett par "pelare" som ska va på grillen vi murar, så började rita upp hur dem skulle se ut. Sen skulle jag försöka forma dem också, av lecablock som vi hade och det va inte det lättaste. Det tog rätt lång tid och jag lyckades såga mig i tummen på kuppen. Men tillslut fick jag nå resultat som liksom fick duga, även fast båda gått sönder på mitten, men det va ju bara att mura ihop. Så hann jag plantera lite perenner också.
Sen tänkte jag att det va lika bra att göra klart plattsättningen runt grillen, genom att sno betongplattorna som låg på ett annat ställe i trädgården. Så lyckades få färdigt det precis innan Borka kom hem. När han kom hem hade han kanske funtat på att inviga grillen i helgen, vilkat hans kollegor tyckte va en underbar idé...Bara det att vi hade ju en hel del kvar att göra, så då jävlar! kl 17 så sätter vi igång! Jag sågar plankorna som ska va till bordet medan Borka murar varefter jag börjar putsa hela baksidan och alla ytor med Borkas hjälp. Så vid 20.15 va vi klara! Totalt vrålhungriga och helt sönderstickna av alla myggor som vägrade dö. Jag har iaf 18 myggbett i svanken, 5 på händerna och 3 i nacken.
 
Och så blev slutresultatet! Mellan staplarna till höger kommer det bli ett bord.

Och så in o jag lagade nötbiffar med medelhavsfyllning och nu dricks det te o så ska man sova snart...Trycker i mig lite glass för att få mig nån slags avslappnad känsla, går sådär, men gott iaf.
 
Och så har jag visst en liten allium i trädgården!
#1 - - Anna:

Fan, vilka fixare ni är! Det blir så schnyckt så! :)

Svar: haha, ibland kan vi! :D Tackar tackar ^^
kim Lee