Årets sommarplantering

Ja, snart är det sommar och då kommer vi ha massa folk över. Och då måste man ju ha snyggt i krukorna och lådorna. Fast sen vill man gärna ha snyggt för sin egen skull också :)
På verandan har vi en stor låda jag byggde förra året som jag haft sommarblommor i. I höstas planterade jag ner lite alunrot och ett höstsilverax där som har överlevt så dem fick va kvar tillsammans med lite nyinköpta sommarblommor.
 
Jag har kommit på att petunior ändå är rätt schyssta. Har annars tyckt att det är en såndär tråkig "tant-växt". Men det finns några så himla fina med mörkt öga, denna rosa jag köpt heter shock wave pink vein, jag sådde även den själv som fick flytta ut lite barkst nu. Och så blev det snöflinga i framkant, även där en växt jag inte är helt förtjust i, men jag ska ge den en chans och se vad den går för. Annars är klassikern bladipomea som är så himla fin i sitt mörka bladverk, även fjäderborstgräset är väldigt fint som en sirligare kontrast till ipomean. Och i mitten i bakkant fick det bli ett paradisblomster.
 
Idag hann jag även bygga en bänk på verandan, om några veckor kommer ca 30 pers hit som ska ha sittplats och bordsplats, så tänkte att det va lika så bra att bygga en bänk.
Ska dock fixa dit ett ryggstöd på den nya bänken rakt fram, för det är en stor skillnad på hur skönt det är med eller utan ryggstödet. Ska bli spännande att se om man får plats med 30 pers här eller om vi får trycka ihop några på gräsmattan också. I midsomras fick vi iaf plats med ca 20 pers utan att bänken fanns, så mja, vi får se.
#1 - - Veronica:

Vad fint :)

#2 - - Tenngjutarn:

Hej Kim!
Jag vill bara tacka för hjälpen! Idag fick jag en beställning från en kvinna i Kungsängen, som fått mitt visitkort av dej och beskrev hela historien. KUL!!!
Förövrigt verkar det inte gå någon nöd på er, ni bor fantastiskt fint. Ha det gött och var rädd om dej!
Tenngjutarn!

Svar: Men åh vad roligt. Ja, jag har försökt dela ut till dem som kommenterar det. men har tänkt att det är ju inte säkert att dem nämner mig bara för det om dem beställer heller. Men roligt att det kom fram att det var via mig, då känner jag att jag gör nån nytta :DTackar tackar och ja, vi trivs väldigt bra här, ska ju såklart bli finare i trädgården, men det tar sin lilla tid :P
Ha det fines och desamma!
kim Lee