riktig snö

Igår när man vaknade imorse så var det fullt med vackert snö på marken!
så jävla härligt! blev alldeles glad i magen!
Så Ylva och jag tog på oss vinterkängorna och gav oss ut





INTE halka i sa jag ju!


Vill du ta en båttur med mig?

Sen skulle det göras kullerbytta i backen







Sen skulle vi börja bege oss hemmåt,
eftersom vi skulle dricka hej-då-glögg hos Ylvas mormor

Då hitta jag denna spännande!
Nån som vågar gissa vad den kan sitta på


Sen kom det massa hundar dragandes på en man
en mor med tre valpar

Den sötaste av valparna, 5:e generationens varg i sig (eller hur säger man..)


den andre hitta god pinne


Varga-utseenet syns ganska tydligt ändå


Modern var en Alaska malamute

Sen skulle vi till glöggen i stan!


Och hittade en påtänd hamster på busshållsplatsen


När väl den starkvinsglöggen var avslutad drog jag vidare till Annas bjudning för de nära o kära
Och eftersom man måste ha en anledning att stanna till lite på hennes milslånga uppförsbacke
så tog jag kort på skräckfilms-gungorna.


Väl framme blev det värsta goda tårtor o kakor i stora lass!

Tårtan som jag fick med mig till sump runkarna! (vet du vad en sån är?)


Efter en mängd kakor, tårtor, snack och även en mängd 15% glögg
började man bli lite trött
Då var vi tvungna att skriva lite kylskåpspoesi och få Snorka* att läsa det

Efter den vistelsen fick jag skjuts till masmo, i värsta disco bilen som gjorde en
alkohol sugen. Till Hugo o Josefin (ja, jag vet att det finns en film som heter det! :P)
För att även där förtära mer alkohol i form av kravmärkt vin.
Som Hugo lyckades välta ut två halvfulla (eller va det halvtomma?) glas på mina byxor.
Och efter ett parti av riddarspelet (som tog 4h) så blev det till att åka hem
Med Snorka i högsta hugg. Jo, jag lovar, det är högst normalt att gå omkring med ett
turkos-lila godsedjur kl 2 på natten i stockholm för min del!



*Snorka är godsedjuret jag har fått äran att ärva av Anna, en turkos-lila blandning mellan sjöhäst, ren och sjöjungfru



#1 - - Kastanja:

Mackans poetiska bidrag på kylskåpet är: Slå känsla. :)