livets bergochdalbana

Jag rensar mitt rum eftersom jag blir tvungen att flytta igen. Började läsa mitt block där jag skrivit ut massa dagboksinlägg från gamla communityn. En del inlägg får mig att tänka tillbaks på tider där jag kännt att folk har sugit energi ifrån mig, när jag försökt hjälpa men de inte ville ha min hjälp men beskyllde mig för att inte bry mig. Blivit beskylld för att jag inte bryr mig för att jag varit den enda som vågat säga vad alla tyckte i bakgrunden. Då kan det hjälpa att skriva ur sig sina tankar, funderingar och besvikelser.
"Är det verkligen äkta vänskap om den kan bryta med en mening. Är vänskap så skör?"
"När du skär i dig skär du i dina kompisar"
"Ändå försöker du gömma det, för om du skulle säga sanningen skulle jag fråga varför. Och du skulle inte kunna säga något bra till svars. För allt du har sagt innan är påhitt för att inte visa vad du egentligen tycker."
"Sitt i din drömvärld och skriv allt du vill ha sagt till ett papper som inte kan döma. För du vet att om du skulle säga det du vill skulle vi skrika ut den hemska sanningen i ditt ansikte."
Man blir lätt påmind om känslor. För mig att bli tvungen att skriva om mina känslor har det gått ganska långt. Jag brukar annars säga dem rakt ut. Men ibland funkar det inte, och man känner att allt är fel. Att det inte funkar, men man vet inte hur man ska gå vidare.

O ena sidan hittar jag även citat och dyligt från människor. Som är mycket trevligt att läsa, som gör en glad och känner att man nog ändå spritt lite glädje till folk genom åren.
"men ärligt talat så gillar jag ditt ansikte mera. även om du har en hylla som kan få gudarna att dreggla..du har ett ansikte som kan få en konstnär som mig att gråta av glädje"
Var nog en av de finaste komplimangerna jag fått ändå ^^
haha..Och hur jag blev förföljd av Kalle som jag tog dykcertet med. Han blev så sjukt besviken när dykledaren valde dykkamrater och han inte fick vara med mig. Och så fort vi skulle byta sysslesättning så fråga han om man var tvungen att vara med samma person då också eller om man fick byta. Så fick vi byta och han bara "jaha, men Kim ska vi köra nu då?" Och som kidnappa med mig till en grill i sin bil när jag egentligen bara skulle ner till stan och köpa macka..han bara "nä, men det hinner du inte. Vi åker till Snoddas istället. Kom nu..."
"Grattis på födelsedagen! Jag vet att du inte gillar hiphop så mycket men jag vill ge dig något som betyder mycket för mig...*hjärta*"
"Får jag hångla med din lillasyster?"
"Till min vän Kim som gillar snoppar"
"Men jag kan ju inte alfabetet! Jag ser ju ingenting!" /Min kusin Svante
"Hur kan du vara tjej när du tycker om så mycket data och krigs spel?" Min kusins kompis
"ditt hår är som levande jävla testiklar"
Till karl: "Jag kommer nog alltid att hata dig för den du är. Men lik förbannat kommer jag antagligen alltid känna mig så trygg och säker när/om jag bara får ligga bredvid dig"
Svar från han: "Det läskigaste är ju att det är sant det du skrev!"
"Ängel lev för evigt"
"vi är inte FULLA, vi har POLLENALLERGI"


Alltså. Finns det toalett på tunnelbanorna? Tänkt om tågföraren vill gå på toa, får den det då? Eller har dem en liten hink dem får avföra sig i medan de kör?...

"-Petade du dig i näsan?
- Nä, men det kliade på insidan /Timon o Pumba"

"Det är mycket nedslående att leva i en tid, där det är lättare att spränga en atom än en fördom" /Einstein

"No pixels were harmed in the making of this game" /Blizzard

"jag vill byta smak i din mun"

"Paradiset är kanske inte en plats där uppe eller långt bort. Det kanske bara är ett tillstånd där man kan känna kärlek till alla medmänniskor"/ Kay Polack   .  ... . . . . *nickar medhållande*

Nu börjar klockan bli lite mycket här och jag är trött...Eventuellt kommer det snart en pojk nedanför mitt fönster som vill in. Han har annars väckt mig typ kl 24 när jag precis somnat..bara för att han e dum :P....men jag äter upp hans mat. så han är bra ändå tycker jag. Och hjälper stackars handlingsförlamade mig när jag råkar osa ner hela lägenheten så brandlarmet går igång.