skolan


har en äppellund


med vackert matta äpplen


men även inte riktigt lika fina individer


det finns även fler saker som är vackert matta (*host host*)


som kan ha slukhål!


även fina blad på perukbuske


och högst ätliga svampar i skogen kan man hitta också


mamma och barn!


Vi har även stora grustag där vi får leka m våra traktorer och frontlastare!

Har just varit på Bodycombat, på releasedagarna på iform här i Haninge. Det var massa skoj. Och man känner ändå hur bra man mår av att svettas lite (eller ganska mycket). Eftersom jag inte har sprungit en endaste gång sne jag har flyttat har jag börjat bli lite seg och har halvsvårt att sova. Men det har liksom inte blivit av att försöka hitta nån schyst springslinga här. Så har det ju börjat bli sådär kallt och mörkt när jag väl vill springa. Måste fixa mig en helt ny outfit också om jag ska springa nu i kylan.
Om ekonomin bara tillåter måste jag skaffa träningskort på iform iaf.

Dagens lektion angående växter:
Omogen valnötsfrukt kan ge obehagliga upplevelser! T.ex så färgas fruktköttet från vackert gult till avokadogrön på mindre än två sekunder när man försöker karva fram kärnan. Medan detta sker blir man också gul på fingrarna (fint gulsots-gul), som sedan färgas till bajsbrunt (ser jättebra ut med bajsbruna fingertoppar!) Och om inte det är nog så luktar detta konstiga fruktköttet högst obehagligt, en lukt som mer än gärna naglar sig fast på de gulnande fingrarna. Och allt detta besvär kan man undvika, såvida man inte vill se hur en omogen valnötskärna ser ut som man har förhoppningar om att man kan peta ner i jord, även fast det antagligen inte kommer ge något resultat!
(*ska iaf trycka ner den i lite jord nu*)
#1 - - PyttipAnna:

Omogen valnötsfrukt, ja... och inte nog med det, vassa knivar kan också färga fingrarna och vara rätt obehagliga! ;)