IKEA o klänningar

Igår fördrevs dagen med att leta gardiner, Lila gardiner närmare bestämt. Vi skulle egentligen dragit till Sumpan för at gå i deras tygaffär, men eftersom pendeln bara gick högst sällan pga nedfallen elkabel så beslutade sunny bunny o jag att ta bussen till Barkaby istället. till kära lilla IKEA.

den saken som lyser högst upp är månen faktiskt. värsta gatlyktan typ!

Under gåendes gång på IKEA pilar så kom vi fram till att vi har ofantligt
olika smak. Föutom rosa, rosa är bra tyckte vi båda :D
Och gällandes godsaker, delade på en brownie och morotskaka
på caféet som var fyllt med springandes tokleende barn.
Sen tog jag en glass mä (sånnadär som är till barnen) *ser oskyldig ut*
Men vi hittade faktiskt ett par lila gardiner tillslut,
som tom jag tyckte va fina.
Sen hittade jag coolaste lampan, som såg ut som typ största snöflingan
eller största fröställningen, som en maskros i fröställning

värsta stor var den iaf.

sen var jag tvungen att äta två varmkorvar, och hemfärd
fast eftersom bussen skulle komma om 25 min så beslutade vi oss för att gå istället
vilket säkert tog 45 min bara för att jag skulle ta kort överallt.
Hemma i det nyastädade Sanni-Matte boendet knarkade jag te och
tittade i bröllopstidning. Och hittade den här:

Den tyckte jag om. Inte för jag vet om den skulle passa på mig
(kanske sen när jag fittat min kropp lite)
Men den såg lite annorlunda och rolig ut
Alla ringar var dock förfärligt fula.
Sen fick folk klänningfnatt och tog på sig fina kreationer:

Moders gamla balklänning som gick i arv, värsta fin


Och



finaste sambon Ylva Pylva i sin egensydda klänning