jobb jobb

jobbar o jobbar.
Vilket är väldigt roligt och lärorikt.
Fick även beröm av Mäklarhuset att jag gav väldigt bra service, framför min chef :D
Och så springer det små barn på jobbet ibland. Dem brukar dock ganska fort försvinna ner till Grisen eller studsmattan.
Citat från ett barn häromdagen: "Mamma, mamma, det är fler blommor här än folk ju!" Söta barn!
Och så kom det fram 2 föräldrar till mig som frågade om dem fick ställa en fråga. Vilket dem ju självklart fick eftersom jag finns till där för att svara på allehanda växtfrågor. Bara det att dem frågade om deras barn fick titta på min tatuering på armen, min Totoro. Vilket dem gladeligen fick, o föräldrarna förklarade att det var det roligaste för barnen på hela dagen, att få se en totoro bland växterna :)


Det har bla regnat en del de senaste dagarna. Och då får man fina blommor iaf!


Eller så är det bara dagg på mornarna som ger lite extra magi känsla


Och ibland är saker felmärkta, av leverantören eller kunder som trixat
Den här skulle vara blodröd med en gul strimma i mitten av bladet.aka `Crimson fire´,
 njaa....Vi tror istället att det är `Corky´


Och katten på jobbet aka Chewi äter upp nepetan i solskenet


Sen har vi frilandet på jobbet, som växer så det knakar


bla Dahlior som jag aldrig kan sluta fascineras av.
Tänk vad jobbigt att vika ihop varje kronblad till en liten såndär strut
Måste vara jobbigt att växa som en dahlia


Sen finns det ju dahlior som inte är lika komplicerade
som mer växer som dem vill, ett kronblad här o där liksom


Och underbara bolltistlarna!

Och en extra bild helgen i ära
på hur jag inte alls ser ut egentligen:


Om Mia hittar min blogg: *vinkar o hoppas du inte blev mos under kylskåpet*
#1 - - Mia:

Heeej, Kim! Nu äntligen hittade jag hit! Måste verkligen surfa runt och kolla på allt, men inte nu, för vi börjar ju 07.00 imorron, eller hur? Men jag lovar att titta in snart igen, när jag hinner! :) Kramar

Mia