Steampunk ask

Hittade lite videos om hur folk pimpar pet-flaskor och böcker och andra grejer så att dem ser steampunk ut. Så då ville jag också testa, men först måste man ha kugghjul! Så då gjorde jag lite formar i fimo-lera och brände i ugnen så den skulle bli hård.
Sen är det ju betydligt smidigare med silikonformar, men nu hade jag inte det (fast jag har beställt så snart har jag!)
Hade en lila ask som jag klistrade på lite allt möjligt på (lite för mycket saker men det va mest för att prova hur det skulle se ut) Allt från spets, plastkulor och massa kugghjul, döskallar och snirkligheter i docklera/ lufttorkande lera. Sedan sprayade jag allt svart, dels för grunden skulle se mörkare ut och för att min andra färg fäster betydligt bättre när jag har grundmålat.
Efter att jag sprayat svart målade jag allt i en kopparfärg, för att sedan "highlighta" /måla lite ljusare partier på vissa saker. Och när jag ändå höll på att teasta så målade jag lite i silver också, sen skuggade jag lite extra genom att måla med en "shade" / en väldigt rinnig färg som lägger sig i gropar och andra ojämnheter. Och så satte jag dit lite olika nitar och grejer.
 Och resultatet blidde såhär:
 
#1 - - syster:

men fan vad fint då! coolt! <3

Svar: Tackar :D
Kim Lee

#2 - - Sara:

Skiitsnyggt!!!
Nu måste jag nog köpa sån där lera och testa! ;))

Svar: haha, tackar tackar och ja, köp och testa, det är skoj!
Kim Lee